Miten tullaan metodistiseurakunnan jäseneksi?

Metodistiksi tuleminen alkaa halusta kasvaa Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena paikallisen seurakunnan yhteydessä. Metodistikirkossa kaste ja sitoutuminen aktiivisesti seurakunnan toimintaan ovat ensimmäiset askeleet jäseneksitulossa.

Kaste merkitsee elämänmittaisen matkan alkamista Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena. Kasteessa meidät otetaan vastaan kristilliseen kirkkoon ja liitetään Jumalan lasten yhteisöön, Kristuksen ruumiiseen. Ne, joita ei ole ennen kastettu, kastetaan ennen jäseneksi ottamista. Ne, jotka on kastettu aikaisemmin, vahvistavat kasteliiton osana jäsenyyslupauksia.

Jäsenyyslupauksissa lupaamme uskollisesti elää todeksi kutsuamme palvella Kristusta rukouksin, läsnäololla, lahjoin, palveluksin ja todistuksella.

Keskustele pastorin kanssa, mitä seurakunnan jäsenyys merkitsee ja miten voit tulla uskoon.